-toimintamme

Lohjan kansalliset seniorit ry

Yhdistys on poliittisesti sitoutumaton eläkkeellä oleville ja eläkeikää lähestyville se­niorikansalaisille tarkoitettu yhdistys Lohjan alueella. Jäsenmäärämme on 225, joten olemme iso ja vaikutta­va yhdistys! Lohjan kansalliset seniorit ry on yksi Kansallinen senioriliitto ry:n lähes 170 jäsenyhdistyksestä. Senioriliitto ry on eläkeläisten oikeuksia ajava kattojärjestö paikallisille senioriyhdistyksille ja niiden muodostamille 15 alueelliselle senioripiirille. Meitä jäseniä on yhteensä noin 25 000.

Toiminta

Yhdistyksen tavoitteena on järjestää jäsenistöä innostavaa ja aktivoivaa toimintaa se­kä henkisen että fyysisen kunnon ylläpitämiseksi ja parantamiseksi.

Kaikille yhdistyksen jäsenille tarkoitettuja tilaisuuksia pidetään kerran kuu­kaudessa kesätaukoa lukuun ottamatta. Jäsentilaisuuksien ohjelmassa on mm. ly­hyehkö alustus jostakin ajankohtaisesta tai muuten kiinnostavasta aiheesta, harrastusryhmien esityksiä sekä arpajaiset. Tärkeää on en­nen kaikkea ystävien tapaaminen  kahvipöydän ääressä.

Vuoden 2024 jäsenmaksu on 30 €. Jäsenetuna tulee kuusi kertaa vuodessa ilmesty­vä liiton PATINA-jäsenlehti.

Yhdistys järjestää syyskaudella yhden hengellisen tilaisuuden.

Yhdistyksessä toimii varsin aktiivisesti useita harrastekerhoja, mm. käsityö-, muis­ti-, liikunta-, ja keilakerho sekä elokuvakerho.

Yhdistys järjestää vuosittain useita teatteri- ja tutustumisretkiä eri kohteisiin
 jä­senten toiveiden mukaisesti.

Yhdistyksessä toimii ystäväpalvelu ja yhdistys tukee jäseniään mm. järjestämällä kul­jetusapua, auttamalla henkisen ja fyysisen avun saamisessa sekä sosiaalisessa kanssa­käymisessä. Tarkoituksena on mahdollisuuksien mukaan jäsenistön elämän­laadun pa­rantaminen elämän kaikissa vaiheissa.